Dag 3 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu Dag 3 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu

Dag 3 - San Francisco

Door: Evert & Jidske

Blijf op de hoogte en volg Evert & Jidske

07 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Op dag 3 van onze reis gaan we San Francisco verder ontdekken. Dit keer niet met de fiets maar vooral met de taxi. We beginnen onze dag met een ontbijt bij een restaurantje wat direct naast het hotel ligt. Met een groen gele gevel kon dit restaurant natuurlijk niet worden overgeslagen. Bij Honey Honey Cafe & Crepery kiezen we niet geheel verbazingwekkend voor een crêpe als ontbijt. Jidske neemt de Chicken Pesto en ik neem de Breakfast variant met ham, ei en paprika. Na het ontbijt gaan we even terug naar de hotelkamer en schrijven we het verslag van dag 2. We kijken nog even de route van vandaag door en bestellen dan de eerste taxi die ons naar Golden Gate Park gaat brengen.
In Golden Gate Park lijkt het alsof je je even niet in een grote stad bevindt. Het is erg erg rustig, groen en dat bevalt goed. We lopen langs het Museum Of Fine Art, maar besluiten om naar The Botanique Gardens of San Francisco te gaan. Hier vind je heel veel soorten groen en lijk je met een paar passen alweer in een ander werelddeel te zitten. Van Australia tot de Himalaya gebergten. Op een bankje in het park nuttigen we wat zelf meegebrachte etenswaren. Dit heeft een eekhoorntje al snel in de gaten. Dit tot afgrijzen van Jidske die al snel met voeten en al op het bankje zit. We gaan maar snel weer verder en genieten van de mooie natuur.
Buiten het park bestellen we weer een taxi. Alleen hadden we het startpunt niet helemaal goed aangegeven waardoor de chauffeur ons niet kon vinden. Dit duurde dus even, maar na een telefoontje kwam het toch goed. Op naar Alamo Square Park, waar ook de beroemde huisje s The Painted Ladies zich bevinden. Het park was echter dicht , maar van de huisjes konden we wel foto’s maken. De volgende taxi brengt ons naar de befaamde Lombard Street. Deze straat loopt zigzaggend naar onder (of naar boven natuurlijk) . Wij lopen hem naar onderen en komen daar ook de eerste Nederlanders tegen. Even is het vakantiegevoel weg, maar dat komt snel weer terug als we richting de kust lopen.
Bij pier 39 gaan we naar Hard Rock Cafe. Dat is voor ons eigenlijk een traditie. Overal waar we komen en waar een vestiging is, willen we er ook naar toe. Deze valt echter behoorlijk tegen. De pulled pork en spareribs zijn van erg matige kwaliteit, dus of ze ons in Las Vegas terugzien is ernstig de vraag. We pakken wederom een taxi, dit keer naar AT&T Park, de thuisbasis van de honkbalploeg de San Francisco Giants. De taxi komt echter niet heel veel aangezien het erg druk is. Lopend was sneller en dan loopt de meter ook niet door. Dat geeft de chauffeur zelf ook aan, wat erg netjes is. Hij zegt hoe we moeten lopen en nadat we een vader en zoontje hebben bewonderd die ouderwets Play Catch aan het spelen zijn gaan we naar binnen. We kopen een programmaboekje en lopen hele veel etages naar boven. Uiteindelijk landen we in de nosebleeds seats, op de derde rij van achteren, recht achter het thuishonk. Een mooi uitzicht dus op het veld, het spel, maar ook over de baai van San Francisco. Na een paar innings besluit Jidske om wat lekkers te gaan halen, dat hebben ze namelijk in overvloed in het stadion. Op de tribune zelf komen ze ook langs, maar in de promenade rondom het stadion hebben ze werkelijk alles. Jidske komt na 1,5 inning weer terug met caramel popcorn en een grote limonade. Voor ons meer dan genoeg, in tegenstelling tot de gemiddelde Amerikaan. Jidske heeft in die tijd wel een homerun en een binnengeslagen punt van Xander Bogaerts gemist. De Nederlander speelt bij de tegenstander van vandaag, de Boston Red Sox, Met een mooie duikvlucht haalt hij het eerst honk. Dat maakte Jidske echter niks uit, die heeft zich kostelijk geamuseerd op de promenade. Later in de wedstrijd, de 10e inning zelfs (verlenging dus) zorgt hij er ook voor dat het winnende punt over het thuishonk komt. De Giants fans niet blij, maar die van de Red Sox wel. En die waren er in grote getalen. Alles zit door elkaar heen en dat gaat heel gemoedelijk.
Na de wedstrijd proberen we een taxi te vinden, maar gezien de drukte lukt dit niet. En erg volle straten en geen bereik om een Uber te bestellen. We besluiten wat verder door te lopen en dan lukt het toch. We komen weer veilig in ons hotel aan een maken ons al klaar voor de volgende ochtend. Dan gaan we namelijk met onze koffers richting de huurauto voor de komende weken.

De foto's volgen nog!

• 10 Juni 2016 - 08:14

Eveline :

Nosebleed seats, geweldig! Hebben jullie die bij Fortuna ook?!