Dag 4 - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu Dag 4 - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Monterey

Door: Evert & Jidske

Blijf op de hoogte en volg Evert & Jidske

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, Monterey

Dag 4 van onze reis begint erg vroeg. De wekker moest zelfs gezet worden, dat betekent dat we al aan de tijd gewend beginnen te raken. We willen namelijk al om 8 uur onze auto ophalen in de buurt van het vliegveld. We bestellen wederom een Uber taxi richting de autoverhuurder Alamo Het is gelukkig niet erg druk bij de balies, en het inchecken gaat erg voorspoedig. Hierna mogen we een auto kiezen uit de midsize SUV klasse. Er staan een stuk of 15 auto’s van die klasse klaar. Naast veel jeeps ook een grote zwarte Nissan Rogue. Deze bevalt ons gelijk en na een korte inspectie laden we onze koffers in. We rijden de garage uit en dan begint de roadtrip pas echt. Jidske rijdt het eerste stuk, en naar later blijkt ook de rest van de dag.
Onze eindbestemming van vandaag is Monterey, maar we maken eerst een tussenstop in Marina. Hier ligt een Walmart, en daar kun je werkelijk alles kopen. Wij slagen uiteindelijk zelfs voor een koelbox (ijs hadden ze ook), picknickspullen en een telefoonhouder. Een aux kabeltje vinden we ook. Daarmee kunnen we de offline speellijsten van Spotify op de autoradio luisteren via onze telefoon. Verder veel eten, lekkere snacks en veel water. Als Evert het winkelkarretje heeft weggezet en we bijna verder willen gaan komt opeens datzelfde winkelkarretje voorbij rijden. Gelukkig stopt die net voor een andere auto. Even netjes terugzetten en dan kunnen we echt op weg.
We rijden naar Old Fisherman’s Warf in Monterey. Op de parkeerplaats proberen we een kaartje te kopen, echter werkt de creditcard niet. Een automaat op zonne-energie verderop geeft uitkomst om een parkeerkaartje te kopen. We hebben een whale watching tour geboekt om 14:00. Echter is deze door het weer, de erg onrustige zee, afgelast. Daar hadden ze ons over gemaild om 11 uur maar wij hadden al even geen internet meer. Ze staan voor kwaliteit en de zee was te onrustig om te gaan en ook wat te kunnen zien. Een andere tour gaat wel, maar we besluiten dat niet te doen aangezien ze de tour niet voor niks hebben afgelast. Wij vragen om advies voor andere activiteiten. Een groot aquarium of de 17 mile scenic drive. We kiezen de laatste en daar hebben we geen moment spijt van. Wat een schitterende omgeving. We kijken onze ogen uit. Kunnen voet zetten aan een strand en zien de mooiste rotsen uit de zee opkomen. Ook zien we een golfbaan met een hole met afslag tussen de rotsen rondom het water. Wij klimmen ook op de rotsen en genieten aan een stuk door.

Hierna gaan we naar het hotel, de Monterey Surf Inn. Hier checken we in en kunnen de auto voor onze kamer neerzetten. Wat een luxe! Hier.maken we meteen gebruik van door alles opnieuw in te delen. De auto is toch een beetje ons huis de komende vakantie. Rond half acht gaan we terug naar de Old Fisherman's Warf om daar een hapje te gaan eten. Hapje is een beetje licht uitgedrukt. Uiteindelijk gaan we er allebei vol voor. Nadat we allebei een calamaris voorgerecht hebben verorberd krijgt Evert een dikke t-bone steak voor zijn neus. Dit is echter niks vergeleken met hetgeen wat Jidske krijgt. Eerst wordt een slabbertje omgedaan met een krab erop. Ze krijgt namelijk een halve krab, met ernaast nog een stuk kreeft. Als toetje pakken we stuk limoen cheesecake en een chocolade milkshake. Wat hebben we genoten.
Terwijl de rollend naar de auto gaan laten we deze mooie dag de revue nog eens passeren. Het ging niet helemaal zoals gepland, maar zo zie je maar dat daar ook hele mooie dingen uit voort kunnen komen.

De foto's volgen nog