Dag 10 - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu Dag 10 - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Grand Canyon

Door: Evert & Jidske

Blijf op de hoogte en volg Evert & Jidske

14 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vanaf vandaag verlaten we het stedelijke gedeelte van onze route. Na San Francisco en Las Vegas gaan we nu vooral richting de natuurparken. Grand Canyon National Park is daar de eerste van. Daar zijn we erg blij mee. De steden hebben we nu wel gezien en hebben gemerkt dat we toch meer natuurmensen zijn.

Voordat we Las Vegas helemaal verlaten gaan we eerst in een buitenwijk nog langs de Ethel M (bekend van Mars en M&M’s) chocoladefabriek. Je kan hier enkele processen in werking zien, echter was er vroeg in de ochtend nog niet heel veel bedrijvigheid. In de winkel kun je alle vers gemaakte producten kopen. We kiezen voor enkele chocolaatjes met zeezout en caramel. Deze krijgen we met een icepack mee, erg handig. We wandelen erna nog even door de naastgelegen cactustuin.

We rijden hierna via uitzichtpunten op Lake Mead richting de welbekende Hoover Dam. We rijden eroverheen en maken aan de andere kant enkele foto’s. Als we terugrijden zien we dat we precies op tijd daar waren. Er is inmiddels een grote file ontstaan, ook door soort van grenscontroles. We zijn voor de Hoover Dam immers een andere staat ingereden, namelijk Arizona. We rijden weer terug naar Nevada en vervolgen onze weg naar Kingman. Hier maken we een korte stop, tanken we, en gaan weer eens naar de Walmart. Voor de komende twee dagen hebben we een soort van picknick gepland, dus daar moet op worden ingekocht.

Na 2,5 uur komen we aan bij Grand Canyon National Park. Het is dan inmiddels vijf uur. We gaan op zoek naar de Yavapai Lodge, ons verblijf vannacht. Meteen ook de duurste van onze reis, maar we wilden perse hier overnachten. We krijgen wederom een ruime kamer. Opvallend is dat ze overal een groene manier van leven stimuleren. Bij de douche staat een zandloper waarmee je kunt zien of je binnen de vijf minuten kunt douchen.

Aangezien al rond kwart voor acht de zonsondergang plaatsvindt gaan we richting de bussen bij Bright Angel Lodge. Deze rijden tot een uur na zonsondergang (sunset) tussen de diverse punten langs de south rim richting Hermits Rest. We stappen uit bij Maricopa point en genieten daar al van de eerste geweldige uitzichten. We lopen hierna via een trail naar Powell Point en Hopi Point. Bij Hopi Point is het erg druk, dus besluiten we om de bus te pakken naar het volgende punt, Mojave Point. Hier genieten we eerst van een soort van wilde roofvogelshow, waarna we de zon zien ondergaan met uitzicht op de Colorado River. Wederom erg indrukwekkend.

We pakken een volgestampte bus terug naar het beginpunt en gaan vroeg ons bed in. Morgenochtend staan we namelijk al om vier uur op om de zonsopkomst te bekijken vanaf een punt dieper gelegen in de canyon.