Dag 12 - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu Dag 12 - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Page

Door: Evert & Jidske

Blijf op de hoogte en volg Evert & Jidske

16 Juni 2016 | Verenigde Staten, Page

Voor deze dag hadden we ook weer de wekker gezet. Niet zo vroeg als gisteren, maar voor een vakantie is 06:45 uur nog steeds vroeg. Dit voelde ook nog extra vroeg omdat we nu in een andere tijdzone zaten. In de zone van gisteren was dit 05.45 uur. We waren allebei al weer voor de wekker wakker. Evert deze keer ruim voor de wekker. Jidske net voor de wekker en had meer moeite met opstaan dan Evert. Dit is een wonder, meestal is het anders om.

We stonden zo vroeg op omdat we om 7.30 op de parkeerplaats wilden zijn waar om 8.00 uur onze jeep tour door Mystery Valley zou vertrekken. Mystery Valley is onderdeel van Monument Valley. We reden dan ook naar Monument Valley waar we entree moesten betalen. Dit deden we en gingen de auto parkeren op de parkeerplaats. Daar wachten we tot iets voor acht en gingen toen kijken welke van de vijf jeeps die er stonden voor onze tour was.

Toen we richting de jeeps liepen stapte een man uit een auto en zei Sand Stone tours en toen Evert. Wij reageerden want wij hadden met Sandstone tours geboekt. De jeep stond klaar en het bleek dat we de enige waren die om dat tijdstip geboekt hadden. Dus we hadden gewoon een privé tour. De gids gaf aan dat we een stukje over een grotere weg moesten en omdat het flink waaide was een vest niet onverstandig. Die hebben we nog even uit de auto gepakt en toen gingen we op pad. Het eerste stuk waaide het echt flink en we zochten beschutting achter de stoeltjes voor ons. Toen we Mystery Valley in draaiden waaide het gelukkig veel minder. Mystery Valley is een woestijn met rotsen waar de Navajo Indianen wonen. In dit gebied mag je alleen komen met een tour.

Het was weer erg indrukwekkend en de gids vertelde veel. Al verstonden we niet alles door het intercom systeem. Mystery Valley heeft zijn naam te danken aan alle mysterieuze plekjes. Als je bij een rots komt en je gaat erin blijkt er veel meer achter te zitten. De tour zou drie uur duren, maar heeft uiteindelijk wel drie uur en twintig minuten geduurd. Dit omdat we onderweg regelmatig gestopt zijn voor foto’s en klimpartijen op de rotsen voor geweldige uitzichten en om het mysterie te ontdekken. De rotsen bleken extra gaten en doorkijkjes te hebben en zelfs hier een daar een struik in een rots. Bij de eerste rots vond Jidske het klimmen wel eng maar bij de volgende ging het al stukken beter. Evert is net een klimgeit en klimt zeer gemakkelijk en snel omhoog. Maar galant als hij is wacht hij op Jidske en helpt haar mee naar boven en beneden.

Na de tour gaan we naar de souveniershop en kopen daar een mooie vaas als aandenken van deze mooie bijzondere vakantie. Nadat we daar geslaagd zijn gaan we de scenic drive rijden in Monument Valley. Bij de eerste stop zien we dat het veel hetzelfde is als wat we gisteren en vanochtend gezien hebben. We besluiten dan ook om weer terug te gaan en onze weg te vervolgen naar Page. Aangezien we nog niet echt ontbeten en geluncht hebben en het ondertussen twaalf uur is besluiten we onderweg iets op te zoeken. Helaas kunnen we niets anders vinden dan de McDonalds, dus stoppen we hier om wat te eten. Na onze magen gevuld te hebben kunnen we onze weg naar Page vervolgen. Dit is ongeveer twee uur rijden en Evert stapt achter het stuur. Zoals gewoonlijk in Nederland valt Jidske ook hier in Amerika in de auto in slaap. Tot nu toe heeft ze eigenlijk altijd wel wakker weten te blijven maar vandaag lukt dat niet.

Jidske schrikt wakker als de auto stopt. Het eerste wat ze vraagt is of ze verder moet rijden. Het antwoord is nee, want we zijn op onze bestemming aangekomen. We gaan Horseshoe Bend bekijken. Dit is een uitzichtpunt op de Colorado river, waar deze in een bocht om een rots heen gaat. Op dit punt kun je de hele bocht zien. Het is erg warm daar en de wandeling ernaar toe is dan ook al best pittig. Als we daar rondgekeken hebben en wat foto’s hebben gemaakt besluiten we om weer verder te gaan. De wandeling terug naar boven is door de warmte en hoogte erg zwaar, zeker voor Jidske. Nadat we hier geweest zijn gaan we naar het hotel.

Bij het hotel aangekomen besluiten we de hele auto leeg te halen en om alles te reorganiseren. Nadat we dit gedaan hebben gaat Evert de financiën bijwerken. Jidske besluit de wasserette aan de overkant op te zoeken om de was te doen. Als de was draait komt ze weer terug en gaat later de was nog drogen en dan weer ophalen. Als de was gewassen in de koffer zit en Evert alles heeft bijgewerkt besluiten we naar de supermarkt te gaan voor water en andere boodschappen.

Als we terug komen bij het hotel is het ondertussen bijna negen uur en besluiten we toch wat te gaan eten. We hadden een stukje voor het hotel een BBQ tent gezien en lopen hier heen. Hier blijken allemaal lange tafels met banken te staan en we krijgen daar een plekje. We besluiten allebei een mix BBQ gerecht te bestellen, op aanraden van een Amerikaan die naast Evert zit. Dit gerecht smaakt ons uitstekend. Ondertussen worden we vermaakt door een live bandje wat muziek maakt. De Amerikaan naast Evert geeft enkele vrouwelijke toeristen een lesje line-dancing. We vermaken ons prima. Na het eten besluiten we het hotel weer op te zoeken en gaan niet te laat slapen. Morgen staat de wekker namelijk ook weer vroeg voor nieuwe activiteiten.

• 18 Juni 2016 - 20:34

Eveline:

Wasje draaien en financiën bijwerken... dat heb ik vandaag ook gedaan. Alleen dan in Grevenbicht en niet in de USA!