Dag 21 - Lee Vining - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu Dag 21 - Lee Vining - Reisverslag uit Lee Vining, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu

Dag 21 - Lee Vining

Door: Evert en Jidske

Blijf op de hoogte en volg Evert & Jidske

25 Juni 2016 | Verenigde Staten, Lee Vining

********************************************************
Mededeling vooraf:
Vanaf vandaag zullen we ons drie dagen in een onbereikbaar gebied bevinden. In Yosemite National Park zullen we waarschijnlijk geen wifi hebben, en ook de telefoonontvangst zal slecht zijn. Waarschijnlijk is de eerstvolgende update pas donderdagochtend. Dat natuurlijk als we geen beren zijn tegengekomen onderweg ;)
***********************************************************

Vandaag reizen we vanuit Panamint Springs richtiing Lee Vining. De laatste tussenstop die ons richting Yosemite National Park moet brengen. We beginnen de dag iets verder op de route dan van tevoren gepland, eigenlijk hebben we vier uur voorsprong op ons schema. We besluiten daarom om een extra gebied toe te voegen aan onze reis, namelijk Alabama Hills. Dit blijkt geen verkeerde keuze. Eerst komen we door een landschap waar allemaal opstapelingen van rotsen te zien zijn. Dit is op Turttle Road. Hierna rijden we door naar Mount Whitney, de hoogste berg van de 48 aaneengesloten Amerikaanse staten. Daar is een mooi bosgebied met een schitterende hoge waterval waar we onze ogen uitkijken. Dit is tevens het eerste gebied waar we gewaarschuwd worden voor beren. Deze zien we echter niet, al komt de verrekijker wel weer erg van pas. Na al dit schoons rijden we naar de zogenaamde Movie Road. In dit landschap zijn diverse films opgenomen, zoals Lone Ranger, en je kan makkelijk zien waarom. Schitterende rotsformaties, waarvan we sommige ook beklimmen.

Na deze mooie toevoeging aan onze reis gaan we richting Bishop. Het volgende plaatsje aan de 395. Net voordat we bij het plaatselijke tankstation aankomen lezen we op een groot bord dat Lee Vining vanwege wildvuur is afgesloten. Daar zouden we komende nacht overnachten, dus dat brengt mogelijk problemen met zich mee. De medewerkster bij het tankstation geeft als advies om even bij de Highway Patrol aan de overkant te gaan vragen wat de beste optie is. Ze was echter vergeten dat deze in het weekend gesloten is. We besluiten daarom met het hotel te bellen en zij vertellen dat je vanaf de zuidkant nog makkelijk Lee Vining binnenkomt. Het wildvuur is aan de noordkant en daar zijn de wegen afgesloten. We vinden het wel spannend, maar besluiten toch om naar Lee Vining door te rijden.

In Bishop gaan we naar een Nederlandse bakker, Erick Schat’s Bakery. Deze man heeft blijkbaar een zeer goedlopende zaak opgezet. Het is er stervensdruk rondom de lunch en wij moeten dus in de lange rij aansluiten. We kiezen voor twee overheerlijke sandwiches en een aantal lekkernijen en doen het lekker rustig aan. Aangezien we niet naar de noordkant van Lee Vining toe kunnen vervalt daar wel een deel van ons reisplan vandaag. Jidske belt even met haar ouders en zusje. Evert gebruikt de vrijwel laatste wifi van deze vakantie.

We rijden hierna naar Lee Vining. Onderweg komen we nog langs Mammoth Lakes. Hier kunnen we echter in korte tijd niks bezichtingen. Wel zien we verderop nog June Lake liggen, een schitterend meer. Bij Mono Lake gaan we even rechtsaf om te kijken of we hier dichterbij kunnen komen. Als we bijna besluiten om te keren, zien we een bordje dat ons naar het meer moet leiden. Nog mooier is dat deze route ons ook naar de zogenaamde South Tufa’s leidt. Een schitterend schouwspel van rotsen in en rondom het water. We nemen er veel foto’s en genieten weer van al dit moois.

We hoeven erna niet lang meer te rijden om bij ons hotel aan te komen. Lake View Lodge ligt inderdaad in het begin van Lee Vining. We krijgen een soort cottage of klein huisje als verblijf. Er liggen in de buurt ook een aantal eettentjes. Uiteraard besluiten we om bij eentje met BBQ in de naam te gaan zitten. We bestellen een grote schotel met mixed BBQ vlees. Tijdens het eten zien we ook een aantal brandweermensen op het terras zitten. Waarschijnlijk is de brand boven Lee Vining onder controle, wat ons net iets meer rust geeft.

We gaan slapen en bereiden ons voor op drie dagen in de wildernis. In Yosemite hebben we een tent gehuurd, zonder verdere voorzieningen. We zijn erg benieuwd hoe ons dat gaat bevallen.
Tot snel!

• 27 Juni 2016 - 10:41

Eveline:

Hoe mer verhalen van jullie ik lees, hoe dringender wij toch ook écht zo'n USA trip moeten gaan maken :)