Dag 8 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu Dag 8 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Evert & Jidske Bos - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Las Vegas

Door: Evert en Jidske

Blijf op de hoogte en volg Evert & Jidske

12 Juni 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Helaas start de dag vandaag anders dan gepland. In onze planning waren we ervan uit gegaan dat Evert nog aan het pokeren zou zijn, maar zijn droom heeft maar één dag mogen duren. Doordat we nu samen meer tijd hebben en gisteren er toch wel ingehakt heeft, slapen we voor het eerst deze vakantie wat langer. Als we wakker worden besluiten we om eens heel rustig op te starten. Jidske gaat alle foto’s via WeTransfer naar haar moeder sturen zodat die ook een backup kan maken. Als er hier iets zou gebeuren met de laptop en camera hebben we in ieder geval nog een backup thuis.

Voor de brunch hadden we vouchers via M-life en dat betekend dat we tot drie uur kunnen gaan eten. Dat gaan we uiteindelijk in het begin van de middag doen. Er is een geruime keus tussen allerlei wereldkeukens. Je kan zelfs flensjes laten maken met jouw eigen wensen. Daar maken we uiteraard gebruik van.

Na de brunch gaan we op ontdekkingstocht langs de diverse hotels in de buurt. De één nog mooier dan de andere. We beginnen bij onze buren New York, New York. Rondom het hotel is er ook een enorme achtbaan gebouwd. Erg hoog en stijl. Als echte liefhebbers kunnen we deze natuurlijk niet overslaan. Jidske durft het zelfs aan om in de voorste stoeltjes te gaan zitten. Dat is iets langer wachten, maar dan heb je wel een mooier uitzicht. Via de arcadehal lopen we richting het MGM Grand Casino. We wisten dat daar ook een show was van David Copperfield, de beroemde illusionist. We hoopten nog kaartjes te kunnen scoren voor de avond show en dat lukte ook. Weliswaar een beetje achteraan, maar hopelijk toch goed zicht. We lopen hierna verder naar de M&M World Store en de Coca Cola Store. Erg leuk om al die producten te zien, maar uiteindelijk toch niet ons ding.

Om nog wat te eten voor de show van zeven uur komen we toch terecht bij het Hard Rock Cafe. Dan kan Jidske die toch van haar lijstje afstrepen. We pakken dit keer geen hoofdgerecht, maar delen een Jumbo Combo voorgerecht. Samen met twee overheerlijke cocktails van vers fruit was het dit keer wel geslaagd en ook meer dan genoeg om onze magen te vullen.

De show van David Copperfield begint dan bijna. De mensen die naast ons zitten worden gevraagd om te doen alsof ze te laat bij de voorstelling aankomen. Ze mogen dan op de eerste rij gaan zitten. Dat hadden wij natuurlijk ook graag gewild om het nog beter te zien. Vanuit onze plek konden we gelukkig gedurende de show alles goed volgen. We vielen van de ene verbazing in de andere.

Na deze geweldige show besluiten we om een taxi te zoeken die ons naar Fremont Street kan brengen. Uber blijkt wederom een lastige optie, en dus kiezen we maar voor een standaard taxi. Bij Fremont Street kijken we weer onze ogen uit. Deze straat is echter nog toeristischer dan wat we al gezien hebben. We staan nog even te kijken bij een Led Zeppelin coverband en aanschouwen ook de lichtshow die om het uur plaatsvindt. Eentje met muziek van The Doors kon Evert erg bekoren. In het casino Binions kunnen we gratis op de foto met 1 miljoen dollar. Aangezien Evert die niet met het pokeren heeft gewonnen, was dit de manier om er het dichts bij te komen. Evert bereidt ook al zijn plaats in de Poker Hall Of Fame voor bij een wand met diverse leden daarvan. Twintig minuten later is de foto klaar en hoopt het casino dat je ondertussen een gokje hebt gewaagd. Dat trucje blijkt nog te werken ook. We gooien allebei wat in een ouderwetse fruitautomaat en krijgen zo ook een drankje aangeboden.

Niet veel later zoeken we dit keer de Deuce Bus op die ons langs alle hotels op de strip naar hotel Excalibur brengt. Het is inmiddels in de nacht en we kunnen weer gaan slapen.